söndag 29 maj 2011

Voljären!

Ja vad säger man ? har man inte världens snällaste Sambo?
Joo det har jag =) dessutom en toppen snäll pappa med!
Varför ? Jo för i helgen har dom byggt denna voljär åt mina fåglar så som ska kunna vara ute så mycket dom vill!
Jag är så himla nöjd så jag finner inte ord! Den vart stor, fin och rejäl =) och fåglarna tycker det e så roligt att få vara ute =) det enda som fattas är en sluss,så man kan gå ut och in utan att riskera att nån råkar flyga ut.





Så här ser d ut inne där lilla "kråkmaffian" bor =) dom har bra med flygutrymme i ladan!
Dom flesta fåglarna är sånna som folk lessnat på och inte vill ha kvar. Då har dom fått en plats hemma hos oss =)


Här ute sitter Dag-otta (vi trodde d var en dag-otto tills i helgen då "han" låg på ägg) och den lilla gröna sångparakiten och myser tillsammans. Helt två olika arter,men dom e tok förtjusta i varandra och det ska putsas och matas osv...

Det var nog den bästa morsdas pressenten man kunde få =) denna fina voljär!
Inte nog med det heller. I lördas då pappa kom hit hade han med sig en helt ny damcykel med barnsits åt mig =) så himla snällt av han! Jag som velat ha en så jag an cykla med Edvin i sommar, och nu blir det av =)


Det vackra finns i det enkla =) ett rostigt gammalt litermått med en blomma i...

Detta e då min nya rabatt på framsidan av huset. kanske inte ser så mycket ut för världen just nu, men det e för att allt e nyplanterat och måste få växa till sig =) den stora fina vattenkannan i zink hittade jag på Ica Maxi.

Frågade Edvin hur traktorn låter, detta är resultatet :

Han e för söt mammas kille =)

Måndag och en ny vecka framför oss, få se vad den bjuder på!

Ta hand om er =) kram Lisa!

19 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint! Vilket toppenliv att leva för fåglarna. Edvin är väl den charmigaste. Han skänker leenden :o)

Min fina vas finns att köpa på Handplockat. Det följer med ett lock med hål också. Om man bara har någon enstaka blomma så funkar det bra som stöd.

Ha en underbar vecka!

Kram

Monika /Tant Theas.... (som har svårt att logga in!)

Vintage House sa...

Hej
så snällt av dem och ett toppenställe..
en sådan liten goding...
kram
sandra

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken liten goding!
Och så härligt att se burfåglar ha gott om plats att röra sig på :)
Det var en jättefin present tycker jag,
Kram
Marie

Home No.1 sa...

Hej och tack för titten hos mig!
Vilket fint hus för fåglarna, kanon!
Toppen med cykel också så du och din sötis kan ta en tur! Kram Annica.

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej! Vad kul att jag fick besök av dig så att jag hittade hit! Nu ska jag ta mig en ordentlig rundtur i din fina blogg.
Vilken liten goding du har, jättesöt kille! =)
Ha en fin dag.

Kram Emma (Emmas Vita Drömmar)

Kikan sa...

Vad snällt och vilken bra bra present. Kram Kikan

Anette sa...

Ja du har verkligen en snäll man och pappa! Vad fin den blev din volonjär! Och fåglarna i den var också fina...vad de kommer att trivas där=)
Kramar från mig

Evelina sa...

Vi tittar och applåderar. Vad duktiga ni är allihopa! =)

Hannis sa...

Tummen upp för dig som tar hand om de fåglar som andra ledsnat på!
Vilket engagemang!

Härlig plats för dom att vara på=))
Kram Hannis

Caroline sa...

Köpte vaxduken på Konsum här på byn :)

where the forest end... sa...

Hallåj!

Hoppar in lite snabbt och säger att "felet" på bilden är det mindre klädsamma plåttaket på det andra huset. :(

Nu blire mat!

Katta sa...

Vilken schysst morsdagspresent! Både för dej och fåglarna. Gillar det rostiga litermåttet, så fint. Så söt han är Edvin de tröjorna är så fina. Mina barn har med fått en lite Edvinkusin nu :) Kram Katta

Katta sa...

Ha ha, det gick bra att kommentera, tjoho :D

Anneli sa...

Vilket unerbart ställe för pippisarna
Kan inte bli bättre
Kram

Erika sa...

Ja den där voljären ser allt bra härlig ut! Det ska bli ett sant nöje att få hälsa på någon gång och se den i verkligheten!

Söt-Edvin!

Nellie sa...

Verkligen ett fint ställe för fåglarna. Superbra morsdagspresent! Och så bra de "ledsnade" fåglarna har fått det hos dig. Titta in hos mig! Grattis...

Fröken Fräken sa...

Åh, även fåglarna få ha sommarlov! Fast de såg ut att ha gott om fin plats att röra sig på annars också, men klart att man vill andas lite sommarluft också.

Jo, det är inte så att jag går till jobbet med ett leende varje dag. Dock jobbar jag inom en rätt snäv bransch, det är inte lika lätt att söka sig nytt jobb som om man jobbade inom vården. Dessutom har jag rätt bra lön :-D och det vill man ju inte heller byta bort. Men jag letar efter nytt jobb!

Zara sa...

Ja, alltså jag tror jag kolar av. Vill bara lägga mig under täcket och stanna där tills mensen är över, så förbaskat ont har jag:( Jag har lånat en värmedyna, bäst att pröva till nästa gång;P

Majas skafferi sa...

Hej! Vilken bra insats du gör för fåglarna! Självklart vill de oxå ha frisk luft! Hurra för dig- och byggarna såklart! ;)