måndag 9 april 2012

Fixat och donat!

Edvin har under påsken varit med sin morfar, moster och hennes kille i Kronogård och kört skoter, fiskat,åkt bob mm. Så jag har alltså haft all tid i världen att dona på här hemma =) Arvid har självklart varit med mig, men han sover ju för det mesta. Så jag har hunnit med massor.

Jag har köpt nya tavellister på Rusta och satt upp i tvrummet. Detta ska bli en fotovägg på barnen. Ekar lite tomt nu,men jag har flera ramar som ska målas =) så det kommer fyllas på eftersom.
Jag har äntligen haft tid till att måla d gamla skåpet =) och det vart verkligen jätte fint! Jag köpte nya svarta smidesbeslag på Jula.
Jag fick även en ide om att vi skulle göra ett nytt tvrums bord då dom från Ikea var så tråkiga och dåliga. Så jag fick detta symaskinsunderrede av mamma. Också köpte jag 2 st skivor på Jula och målade dom vita. Vart jätte fint slutresultat =) det är ganska så högt, så detta är även tips på ett fint skrivbord om man vill ha det till det.
För några veckor sen så var vi på Leos Lekland i Skellefteå. Oj vad Edvin tyckte att det var roligt att få leka dära med pappa =) dom cyklade och åkte rutschkana hur många gånger som hellst!

En glad kille i bollbadet =)
Och lille Arvid han växer så det knakar. Tänk han är redan 2 månader. Jag som tycker det var nyss jag födde han! Det behöver inte alls gå fort ;)

Denna månad har då i allafall gått fort. Jag har hunnit med loppisbesök också =) dom har nämligen i Jörn 2 st jätte bra loppisar! Jag hittade massor med fina saker dära! Både första och andra gången jag var dit. Men det är sånna loppisar som köper upp massa saker. Så oftast då man kommer dit så har dom ställt fram nya saker =) och sånna loppisar är ju dom roligaste!

Imorgon åker jag och Arvid till mamma och pappa, Edvin är ju kvar dära =) dom kom hem från husvagnen idag. Så ska jag och pojkarna vara dära ett tag och bara mysa på!

Ta hand om er! Kram

4 kommentarer:

Hannis sa...

Skåpet blev ju drömfint!!
Fint med listerna för tavelväggen också.
Härligt med lite tid för fix.

Förstår att lyckan måste ha varit stor över att få vara på leklandet=))

Kram Hannis

Dan Syndrom sa...

Skåpet blev jättebra!
Läs gärna min blogg, de senaste inläggen handlar om könsroller/genus.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det blev med skåpet som du målade! och tavleväggen kommer också att bli snygg...
Men det finaste visade du allra sist... Barnen! Jättegoa båda två!
Kram
Marie

Fröken Fräken sa...

Ja, vad är det man brukar säga - "När katten är borta..." Här ska det också målas i elgen, men tråååkiga dörrlister..