torsdag 26 april 2012

Fynd.

Goddagens!

Idag är det en riktigt mulen dag, men vi har i allafall varit ute en liten stund.
Igår var jag och barnen till stan och lämna in bilen på service, så vi passade på att second hand shoppa lite medans =) På myrorna hittade jag en jätte fin beige matta och en brun barba pappa sommrhatt åt Arvid.
Var även in på Allmosan efter vi hämtat bilen. Där hittade jag 1 par shorts, 1 body, 1 pyjamas och ett par fräcka hängselbyxor åt Arvid. Även en jätte fin lampa med 2 äldre vita fina skärmar. Dock va själva lampan mässingsfärgad,men den ligger nu på tork i garaget efter lite sprayfärg ;)
Hittade även nån leksak och lite böcker.
Nu bjuder jag på lite blandade bilder =)

Denna söta gamla lilla dockbyrå köpte svärmor åt barnen på en loppis i Jörn som vi besökt då jag skule skjutsa henne till tågstationen!
Ett jätte fint tyg som jag hittat på Röda Korset i Älvsbyn =) det låg bland påslakanen för 10 kr, men då jag kom hem så visade det sig att det var ett stort tyg! Vilken tur =)
Ni har väl inte missat att Leila har öppet ett webbshop ? Leilas Generaltsore heter den =) jag fastnade direkt för detta jätte fina litermått i ljusturkos emalj!
På en loppis hittade jag denna gamla fina glasbruk. Den e visst väldigt ovanlig! Han som har loppisen köper upp dödsbon och saker av folk, och han sa att genom alla dessa år har han bara sett 3 st. Så det var ju kul att ha nåt som inte e så vanligt =)
Hittade även en gammal aladåbform på samma ställe för ynka 30 kr!
Lite fina gamla flaskor =)
Hittade en som hade etiketten kvar =)
Lite dekoration på vårat fina tvrummsbord =) burkarna kommer från samma ställe som alla andra loppisfynd jag visat idag!
Gillar verkligen bordet jag och Anders hjälptes åt att fixa=)

Det var allt för idag =) nästa gång så kanske jag visar alla mina fynd som jag kommer göra på lördag =) hihi!

Ta hand om er !Kram

Inga kommentarer: