söndag 11 juli 2010

Vilken lyckad loppisdag :D

Igår fick jag en dag för mig själv :D alltså åka iväg på loppisar! Edvin va hemma med pappa, och tur var väl d för d va stekhett ute! *puh* vilken värme..

Jag sa ju i förra inlägget att jag skulle visa en sak jag va så nöjd över att jag hittat, och det e denna "vispburk" =) den e så fin! Dock var locket knallrött, inte så fint. Så jag sprayade det vitt =) handtaget var redan ljus turkost, så d fick vara den färgen, tyckte det bryter av fint mot d vita =)


Sen så har jag hittat ett fint vitt gammeldags paraply =) jätte sött!
I allafall så var jag nog överallt igår på loppisar ;P jag var till Skellefteå på folkparken, till Bureå på begagnatvaruhuset, Stavaträsk, Drängsmark osv..
Jag gjorde många fynd och är så nöjd =) eftersom d inte blir så mycket "loppande" i sommar så e jag glad att jag gjorde just dom fynden jag gjorde faktiskt =) eftersom vi ska flytta och har fått smått så finns d inte så mycket tid till "flängande".

Nåja, här kommer mina fynd:

En vacker madonna

En stor gammal plåtburk

Vacker burk med rosor på

En gammal skolplansch med Humle på , nöjd ;P

Äntligen! En sockerlåda =)

En gammal "hink" med lock, passar bra som soptunna på toaletten ;P

Ett så otroligt fint gammalt trådrulle ställ =)

Fastnade för denna tavla av någon anledning, tycker motviet var som fint =)

En söt liten gammal resväska =)

Retro! En gammal kalle Anka väska, den ska hänga i Edvins rum =) försöker få tag på lite gamla leksaker att ha som "dekoration" i hans blivande rum sen då vi flyttar

Gammal koskälla, denna är jätte stor =)

En söt porslinsknopp som jag ska ha på mitt pottskåp

vacker gammal kanna

Mindre gammal hattask

Gjutjärnssak ;P man tänder värmeljus under också ställer en gryta på för att hålla maten varm

Lite saker till Edvin att leka med då han blir större =) leksaker kan man verkligen fynda billigt! Köpte lite kläder åt han också

Visst är den fin ?! En gammal bänk där dom satt och kardade ull förr i tiden, gav bara 40 kr för den =) det e vad jag kallar fynd! Tunnan är också "loppad"

Fin gammal burk, tänkte sälja den först, men ångrade mig och tycker den e riktigt fin, ska ha värmeljus i den =)

Gamla mjölkkannor! Dom har jag fått =) en tant i en grannby hade ställt ut dom och skulle slänga dom. Så jag frågade snällt och fick mer än gärna ta dom =) också fick jag höra deras "livs historia" med ;P
Det var denna gångens fynd =) tänkte bjuda på lite bilder hemmifrån också!

Vid voljären (där det huserar massor med fåglar), lyktor från Handplockat i Älvsbyn, och en potta med en blomma i ;P

Ibland har man saker hemma man fastnar extra mycket för, och denna lykta är en sån sak =) den är så himla fin!

Hattaskar i hallen, dom e så bra att förvara mössor,vantar mm i !

Hallen! Skylten kommer från Maud som har Hjortgården i Luleå, en så mysig gårdsbutik =)

Mums, massor med god somrig frukt i ett gammalt tråg

På byrån i hallen

På bron

I köket ! Anders har gjort denna fina anslagstavla =)
Nu till helgen, den 17/7 så är det bygdedagen i Fällfors. Det kommer vara loppis och jag ska stå och sälja och jag har masssssor med saker. Jag kommer ha både nya och gamla saker, hemmapyssel och vaktelägg mm =)
Ska bli så roligt! Mamsen kanske skulle komma hit också =) hoppas på d, Edvin längtar efter dig mormor ;P

Sen kom jag här om dagen på världens ide =) dit vi ska flytta så är det en hel del uthus. Jag kom på att i en av dom ska d öppnas "Lisas boda" ! Jag ska ha loppis, gamla saker, hemmapysslade saker mm. Så himla roligt =) liksom på "hobbynivå" då.
Berättade det för en bekant igår som sa "jamen det är ju så himla du", och visst har hon rätt i det! Det är ju jag =) så det ska bli jätte roligt!

http://lisasboda.blogspot.com/


Flytten väntar vi på än i allafall..så får vi se då d blir!

Med Edvin går allt bra =) han är så snäll! Och vet ni, han sover 7-8 timmar i sträck på nätterna nu, det är helt otroligt ju! Ska på bvc den 22/7, ska bli roligt att se vad han väger och hur lång han blivit.

Nu ska jag ta och städa lite här i hemmet...ta hand om er =) *kram*

5 kommentarer:

Anette sa...

Ojojoj vad du har fyndat! Riktigt fina saker!! Lisas boda låter jättekul=) Då kommer jag och besöker dig;)

Kramar i värmen/Anette

Anonym sa...

299kr :) Den fanns även i fler färger! / Evelina

Vikeskärs hem och vardag sa...

Vilka fynd du gjort jag hoppas på att hitta fina fynd imorgon i Nora. Om inte annat en roligt utflykt.
Ha det fint, kram

Kikan sa...

åh vad underbart med en loppisdag. Det skall jag oxå satsa på vid tillfälle. Kram Kikan

Anonym sa...

Hej, fina fynd:) Ja visst är det härligt att bo på landet;) Getterna håller sig lydigt runt ladugården och struntar i mina blommor, men det är tack vare att hunden oftast ligger vid huset;) Det är trevliga djur men dom är svåra att hägna in och hoppar fantastiskt bra:)//Marie