lördag 13 november 2010

snö !

Här är marken täckt av snö, allt är vitt. Gillar jag d ? Nja, det e för tidigt om ni frågar mig ;P jag kan gärna vänta lite längre med snön.
Vad händer hos oss ? Jo Anders har fixat en ny brunn, så nu har vi bra vatten och som d ska vara =) mycket skönt! Nu är d på gång element i huset, Anders håller på och sätter upp dom lite här och var i huset.
Själv så är d mycket mys med Edvin så klart =) och pysslande och donande i huset!


Måste få tipsa om dessa söta virkade krukor som jag hittade på blomsterlandet

Och då jag kom till kassan och skulle betala dom så hittade jag dessa vackra gravljus =) så 2 st fick följa med hem. Då man eldat upp dom kan man ju ha värmeljus i dom.

När jag fyllde år så önskade jag mig i stort sett bara en sak ;P och det var denna vackra lampa från ikea =) fick den av mamma och pappa och här om dan så satte jag ljus i den och prövade tända. Det vart jätte fint och mysigt =)


Stor toalett har vi, men att tvätttmaskinen ska stå där och synas och vara ful + tvättkorgen, d gillas inte. Så fram med 2 st lakan med spets på (som egentligen hör till en spjälsäng) och sy lite och hipsvips så är d fula borta :D
Har haft en hel hög med gamla ramar liggandes. Tanken var att dom ska målas vita.Men d har aldrig blivit av. Men nu äntligen i veckan så tog jag mig tid. På bilden nedan är en av dom mindre ramarna. Lampan har min mamma gjort. Foten var guldfärgad,så den sprayades vit också sydde hon en ny skärm =) mycket vackert! Bordet, glaskupan & psalmboken är loppisfynd. Madonnan har jag köpt av en bloggare och ljuslyktorna i fattigmanssliver är från Handplockat i Älvsbyn.



Nee mina vänner, nu har min lilla sötnos till sin vaknat och ska ha mat, jag tror minsann d blir kyckling för hans del idag =) själv så ska vi äta älgkött med stekt haloumiost!

1 kommentar:

På landet vid havet sa...

Så fin lampan i ert kök är!

Ha en mysig söndagskväll!
Kram Mia