söndag 20 juni 2010

Akuten!

Ja den har jag hunnit besöka två gånger i helgen =/ fy tusan ! Det började i fredas. Hemsk feber (låg bara och yrade), kräktes,sprängande huvudverk, feber och frossa vartannat om osv. In på akuten, dom hittade ingenting,men sa att jag skulle komma tillbaka om d inte vart bättre.
Hem och la mig och sova,men jag bara kräktes och kräktes och låg och hade frossa hela natten och kunde inte sova!
Lördag, ringde akuten och sa att jag var dålig fortfarande. Frågade om dom testat mig för "sorkfeber" då det går mycket sånt nu i västerbotten,men d hade dom visst inte. Det var bara åka in igen. Brännhet och sprängande huvudverk. Togs en massa prover. Tårarna bara spruta av smärtan i huvvet! Fick starkare smärtstillande så d skulle bli bättre. Dom kom fram till att jag hade nåt slags virus i kroppen,men vet ej vad för nåt. Så jag fick åka hem. Helt knäckt la jag mig och sova på en gång,men fortsatte att kräkas och kräkas. kl 12 på natten till söndag tog jag en dusch,sen satte jag mig i soffan och sov,om jag låg ner tryckte d bara i magen och huvvet. Vaknade sex på söndag morgon, dålig och 3 dagar utan mat, bara vatten. Smsade mamma och frågade om hon kunde hämta hem mig och Edvin (hon hade sagt tidigare att hon kunde d om jag ville komma hem). Hon har semester och Anders börjar ju jobba på måndag. Och d kändes tryggt för mig att få vara hemma hos mamma + nära till vårdcentralen om jag skulle bli sämre!Fick äntligen i mig lite fil och en smörgås söndag kväll. Idag är d måndag och jag har sovit så otroligt gott inatt och mår så mycket bättre =) vilken lättnad. För så sjuk som jag var i helgen har jag aldrig någonsin varit! HUVVA! Får inte amma pga av medicinerna,men fick låna en bröstpump från förlossningen, och edvin äter ju ersättning också, så d har funkat bra som tur e =) han är så otroligt snäll min lilla pojk!
Igår fick han en så otroligt söt jordgubbsmössa av sin moster =) tack tack Lina!

Jag älskar verkligen min familj! Dom betyder allt för mig!Min mamma är en ängel och väääärldens snällaste som finns!Hon har ett hjärta av guld =)

Nu ska jag ta en skön morgondusch..sen tror jag vi skulle till stan idag jag,eddan, mamma och syrran..eddan skulle visst få midsommarkläder av mamma ;P bortskämda lilla skrutt ;P haha!

Inga kommentarer: