fredag 9 oktober 2009

Rentutav förbannad!

Jag är rentutan skitförbannad på en viss person, tyvärr så vet jag inte vem denna person är, men d du gjorde var fuuuult!

I måndas var jag på återbruket i Älvsbyn och hittade världens finaste symaskinsbord. Det var ett gammalt symanskins underreda i gjutjärn som nån målat vitt, och sen lagt en vit bordsskiva på, så vackert =) jag tingade det för 100 kr och dom satte en lapp med MITT namn på på möblen. Dom sa att dom håller dom 2 dagar och jag sa att jag kommer imorgon.

Tisdagen kom och jag samåkte med min far till jobbet och sen skulle vi och fira syrran, så jag hade inte tid att hämta d, men oroade mig inte, för d var ju tingat i MITT namn.
Onsdagen kom och jag var sjuk och hemma från jobbet =/ min mamma var snäll och ringde återbruket och sa som d va och frågade om dom kunde fortsätta att hålla d.
Abssolut d var inga problem!

Så i torsdas åkte vi dit och skulle hämta d! Fanns d kvar ? NEJ !!! Jag är inte en person som är otrevlig eller brusar up mig för saker. Men denna gång brann min korta stubin och jag var så ARG! Jag och min mor uttryckte verkligen våran besvikelse för dom! Fick vi ens en ursäkt? Neee inte d! *förbannad*

Dom påstod att "nån" hade tagit bort min "tingatlapp" och att dom inte hade koll och råkade sälja den till nån annan! Jag som var så himla GLAD och super nöjd över mitt vackra fynd =) också har nån ANNAN mitt fina bord ståendes hemma hos sig! =/ dumma gubbar!

Förstå vilken besvikelse! *snyft* Nu har jag sett saker dära som jag velat ha som folk tingat, men inte fan går jag och tar bort deras lappar och låssas som ingenting,för så gör man INTE!

Nåja, denna helg består av jobb, jobb och jobb! Snön ligger kvar här i Älvsbyn, suck!

Ta en trevlig helg och ta hand om er ! kram

Mosters prinsessa Ulla !


3 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Nämen va...!
Så oförskämt att göra så. Ja, vad kan vi göra. Beklaga att det finns så många usla människor. Hoppas att du finner ett nytt, fast jag vet att det inte hjälper dig ikväll :(

Önskar dig i allafall en fin helg gumman

Kram Viveka

Anonym sa...

Men gud vilka fräcka människor det finns! Jag förstår verkligen din besvikelse...bordet var verkligen super fint!

Man undrar ju hur det kan bli sådär...Tur att du inte betalt i förväg då.

Kram på dej
// Jeanette

Ingmarie sa...

Nu är väl måttet rågat!Man gör bara INTE så!
Du hittar ett nytt snart som du gillar mycket mera...handla aldrig där något mer!

Så trevlig blogg som jag ramlade in på....Ha det!