onsdag 31 oktober 2012

Barnkläder!


Nån mer än jag som tycker det e roligt med barnkläder? Mina barn har ingen brist på kläder om man säger så ;) jag tycker det är jätte roligt att gå på second hand, loppisar och klädbytardagar och fynda fina färgglada barnkläder! Framförallt så älskar jag gamla retro barnkläder =)

Nu har jag ju två pojkar och tyvärr så har många affärer svart svart och svart på sina pojkavdelningar =/ mycket trist! Killar vill också ha färg =) därför är Lindex en av mina favoritaffärer då det gäller barnkläder om d ska handlas nåt nytt. Men som sagt d mesta är begagnat i barnens garderober =) det e billigt vilket innebär att man sparar mycket pengar! Då jag går omkring i klädaffärer och kollar priser så kan jag faktiskt bli lite "snål" av mig då jag vet att d finns en så pass bra begagnatmarknad nuför tiden. När man själv var liten var d nästan tabu att gå omkring i kläder som var begagnade och barn vart mobbade i skolan. Nu köper i stort sett alla begagnat och det är hur bra som hellst! Sen då barnen vuxit ur det så kan man säljare det vidare så nån annan får nytta av det och får tillbaka sin lilla slant man lagt ut! Här i våra trakter så brukar dom vara flitiga på att ha "Klädbytardagar" och dom brukar vara bra. Det innebär att man märker upp sina kläder med en prislapp och sina initialer. Lämnar in dom och bet ofast 50 kr och lämnar in d till ett gäng som anordnat d. Sen läggs alla kläder upp storleksmässigt på stora bord. Sen öppnas d upp och man får komma och handla kläder till bra priser =) när det e över plockar gruppen som anordnat d ihop alla kläder åt en i en påse och räknar ihop summan man fått ihop för det man sålt, också får man komma och hämta det sen =) så praktiskt!

Lite av mina favoritplagg!

Fin stickad pippitröja fyndad på Arcus Fyndmarknad för 20 kr!
 Villervalla dress i fina färger =)
 Fin retro tröja fyndad i Byske på klädbytardagen =)
 Body från Ej Sikke Lej fyndade på FB för 25 kr!
 Retro body (har även byxorna till denna) fyndad på FB i en grupp där dom säljer retro barnkläder!

Så var det d dära med rosa då, ja mina pojkar har även nåt rosa plagg! So what ;) ? Killar ska väl också få ha rosa. Och jag e glad att jag har en sambo som inte alls bryr sig =) då man hör att en del karlar förbjuder sina kvinnor att ta på pojkar rosa kläder,suck!

Arvid e fin i Body och Byxa köpt på klädbytardag i Byske =) 10 kr för body och 20 för byxan!
Också lite bilder hemifrån! Hittade en sån fin lykta på Rusta =) och perfekt nu att d finns att köpa batteridrivna ljus med timer. Perfekt då man har småbarn =)
 Jaha, men e visst kärring nuförtiden bara för att man fyllt 29!HAHA! Fick denna roliga flaska med Kärring dricka (saft) av Lina (syrran) och Chris (hennes kille).
 Hittade mig en fin fin fruktkorg på loppis i somras!
 Ja d vita eländet vräker ner ute! Både igår och idag!
 Vilken tur! I höstas hittade jag denna fina åkpåse till min retrovagn på loppis till bra pris =)
 Också avslutar vi med denna goooda present som vi också fick av Lina och Chris. Kanske inte d ultimata för mig att äta just nu efter OP? Så jag funderar på att gömma undan den för Anders, HAHA! ÄLSKAR torkat renkött ;) MUMS!


Inga kommentarer: