onsdag 13 maj 2009

Akuten ! =/

Ja vart ska jag börja ? I söndas vaknade jag, kände mig lite seg i huvvet, men trodde det skulle gå över med frukost och lite frisk luft! Åt och var ute sen i 2 timmar och påta på ute på gården, men kände mig inte pigg. Sen mot eftermiddan vart det värre och värre =/ smärtan vart till slut så fruktansvärt hemsk så tårarna bara sprutade! Jag trodde min skalle skulle explodera i 100000 bitar! SMÄRTA! Sen började händerna domna bort, sen armarna, kunde inte röra fingrarna, började hyperventilera pga av smärtan. Då sa Anders att nu åker vi in till akuten i skellefteå! In i bilen med hemsk smärta, tårarna bara forsar, och ansiktet börjar också domna bort, obehagligt! Väl framme e jag så dålig så jag inte ens kan prata =/ och ska säga det att inte få fram ord är fruktasvärt frustrerande ! HUVVA! Vi får sitta ner och vänta, men får komma in ganska så fort. har ingen ork i benen alls =/ får en rullstol, skjutsas in i ett rum och får ligga på en brits. Har svårt att andas så jag får syrgas och dom kolar blodtryck mm. Är ett hemskt migränanfall jag har! Får medicin och vila, sen blev jag bättre. URS så hemskt otäckt det var! Inte ens nåt man vill önska sin värsta fiende! Pratade med läkaren som var jätte bra! Hon tyckte jag skulle behöva massage eftersom jag jämt e stel i nacke och skulderblad, och att det e därifrån min migrän kommer. Och att jag skulle fara på vårdcentralen och prata med en läkare. Till slut fick vi fara hem, strax före 9 på kvällen. Anders sa att jag hade skrämt han rejält, stackaren! Så nu är det dax för Lisa Lundgren att ta tag i sitt liv! Mycket motion, bra lchf mat med små portioner, mer vardaglig motion så som städning, trädgårdsarbete,skogsvandringar mm! Det e slut med godis och fika, inte EN enda bit! Nu jävlar ska kilona rasa! Jag måste vara mera rädd om mig själv, så är d bara !


Mina hjärtan..

Inga kommentarer: