lördag 6 juni 2009

Dagens loppisar avklarade =)

Ja då va d loppat färdigt för idag =) Var ju först till norrabyn där jag hittade en adventsljusstake och änglar. Sen var jag och en kompis till Korsträsk på loppis, hittade en lååååång låda i trä som va som indelad i 3 fack, (stuket gamla sockerlåda) rätt så stor, antingen kan man ha d som blomlåda, eller ha tidningar i den,eller ställa den på högkant och ha d som "skåp" eller nå. Lite svårt att förklara, men bilder kommer sen! 30 kr så var den min =)

Hade lite och göra så jag drog med en kompis till norrabyn igen om hon ville kika. Tur var väl d! För dom hade ställt ut mera saker och jag hittade ett syskrin (tyvärr inte exakt ett sånt som jag vill ha) som va så sött =) d va beslag i silver på det, passar fint eftersom den ska målas....vit ;P också hade dom en agillity tunnel för bara 20 kr =) perfekt till kajsa ju!
Så jag slog till och köpte den åt henne =)

Kan säga att jag vart rätt så sur idag! Då vi var i korsträsk på loppisen så ser jag ett sånt sött miniväxthus i vitt, typ för en blomma eller ljus osv. Skyndar mig dit och kikar på d och frågar vad hon ska ha för d ? Då säger hon, det e redan sålt till han, och pekar på e 6 årig kille! Vad tusan ska han med ett sånt och göra ? Det ville ju jag ha ;P ska han ha d som leksakshus till sina leksoldater eller ? Suck...så nu får jag leta vidare efter ett litet växthus/drivhus.

Är på jakt efter en gammal väckarklocka! Kanske fått tag på en, hoppas på d i allafall =)

Visst är den frän denna gamla fågelbur ? Den var på tradera för ett tag sen och gick på nästan 1000 kr ! Skulle va kul att ha nån gammal fågelbur (speciellt jag som har massor med papegojer) men oftast så är dom jätte dyra! Längtar tills loppisarna i Skellefteå börjar, har aldrig vart dit, så d ska bli kul =) för att inte tala om piteås badhusparks loppis! Men badhusparken ska ju renoveras nu i sommar, så d blir på Nolia istället. Tycker det e bra, för där e d så gott om parkeringar =)




Denna söta sak finns på tradera nu =) missa den inte om du vill ha en söt bur. Men vad slutpriset blir på den återstår att se. Den är redan över 300 kr. Är glad att jag hittade en liknanade för 10 kr på Reprisen i öjebyn =)

Min lilla söta bur, med antikt undulatbajs i :P haha ! Förresten, nån som har sånna hära skålar till övers ? Hojta till isåfall =) jag har blivit stormförtjust i dom! Dom finns med lite olika rosmönster på. Men det ska stå "made in china" under dom....



Imorgon väntar storloppisen =) kul ! Ni får ha det så bra...kraaam på er!

Inga kommentarer: