tisdag 9 juni 2009

Målat, diskat, lagat mat, hundpromenad, plockat blommor osv..

Ja en del har jag hunnit med. Vaknade runt 7 tiden imorse. Klev upp och åt frukost, sen tog jag en skön dusch. Sen va d på med träningsoverallen och gick en långpromenad med hunden =) d va så skönt ute! Efter vägen hittade jag massa söta blommor som jag självklart plockade med mig hem. Så nu står dom i en gammal kanna på köksbordet.

Såg att pottskåpet behövdes målas ett varv till, så fram med burken och penseln och måla, vart jätte bra =) så nu ska d bara torka och sättas fast en knopp på dörren, sen ska det in =) *längtar*
Stolen jag "slarvmålade" för att den skulle se gammal och sliten ut vart mycket fin och den har jag burit in idag, även tråget!

Håller på med storstädning här hemma, och jag tänkte faktiskt denna gång ta ett rum i taget. Så köket är först ut. Jag har diskat undan, och städat på köksbordet. Min kära sambo e duktig på att lämna saker överallt på köksbordet. La förresten dit min spetsvaxduk från tradera, vart så snyggt =) den passade perfekt på vårat bord. Har börjat förbereda middan, blir baconlindade köttfärsbiffar, mums!

Såg på en anlagstavla i grannbyn då jag va ute och gick att det är JÄTTELOPPIS i Segerlund den 4-5 Juli ;P det e mycket nära oss, så gissa vem som ska dit! HeHe...
Kanske man skulle stå själv och sälja ? Har så mycket saker jag it vill ha kvar. Det kostade baea 125 kr, med bord dessutom.

Hann ju förbli en loppis i stan innan jobbet i söndas. Hittade gamla sånna kobjällror =) så söta! Ska hänga dom i köket! Har även flytatt om sakerna på bron idag, vart fint!
Har kameran på laddning, så snart kommer d bildbombning igen ;P

Nee nu ska jag fortsätta med min städning =) ha det bra!


NÅN liten vit sak på 4 ben har stulit min solstol ;P

Inga kommentarer: