söndag 14 juni 2009

Regnet d bara öser ner...

Ja d är inte bara hära d regnar verkar d som då man läser andras bloggar! Här öser d ner hela dagen lång, det är ett perfekt vara inne och fixa och dona väder =) jag har spraymålat mängder med saker! 7 fotoramar, 2 hyllor, 1 plåtskrin, änglar, ljuslampett mm!
Först köpte jag alltid sprayfärg på Dollar Store i Piteå. Men nu har jag prövat Julas, och den är mycket bättre tycker jag =) den räcker mera och är inte rinnig !

Vet ni vad ? I fredas morgon så sa jag till Anders " idag då jag kommer hem från jobbet vill jag ha en romantisk middag" ;P hehe ! Så kommer jag hem från jobbet, och karln står och grillar biffar ute som han gjort själv =) + att han dukat inne och gjort en god sallad! Det e vad jag kallar kärlek och jag vart så glad =)

Igår låg jag i migrän hela dagen =/ dock så kände jag mig lite pigg ett tag, så jag tog bilen till Storkågeträsk på loppis ;P hittade lite spets, en gammal klocka och 3 st skålar i porslin med rosor på =) precis sånna jag har några av och som jag vill ha fler av! Så d va lyckat =)
Var sugen på att fara på loppis i Skellefteå stad idag, men d e så dåligt väder! Huvva!

Min chef ringde mig i fredas och sa att om jag vill får jag gå introduktion i Kåge också på ett gruppboende =) jippie! Så jag ska dit måndag och tisdag för inskolning =) ska bli kul!

Har lagt ut saker på blocket idag som jag inte tycker passar i vårat hem längre! Så hoppas nån vill köpa nåt =)

I fredas kväll planterade jag ut mina blommor jag köpte i onsdas! D vart så fint =) satte flera st längst kanten på fågelvoljären! + margeriter (stavas d så?) i en gammal zink hink =) så fiiiint !
också satte jag andra blommor lite här och var! Så nu har jag satt mitt för i år!


Denna fina anslagstavla e från IKEA, Anders hjälpte mig att sätta upp den imorse =)


Dessa söta fåglar hittade jag på Myrorna i stan! Det e salt och peppar kar...

Även denna gamla ask!

Har länge velat ha ett sånt hära sött litet sopsett som är för att sopa bort smular från bordet. Och nu hittade jag ett för bara 15 kr på seconhand...

Avslutar med en bild på några vackra neljikor som pryder vårat köksbord =) Ta hand om er !!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lisa.
Jag hittade en stor och en liten såna där trådrullehållare i ett av mina föråd. Är det alltså nått att ha? Vad gör man med dem? Målar man dem eller vad? Jag tycker då fixar så fint i erat hem, jag blir inspirerad.
MVH Nina L. Nybyn.

Anonym sa...

Hej!
Du har ordning på din gubbe! Så gör jag också ibland! Säger att nästa helg får du ta hand om matlagningen! Och han fixar det!
Fina fynd! Jag gillar också nejlikor!
Hulda

Unknown sa...

Tack rara du så otroligt glad jag blev övr din kommentar om vårt hem i drömhem och trädgård, det värmde gott. Nu ska jag kika lite mer på ditt ståtliga hem! Kram Petra