söndag 28 juni 2009

Vilken värme !

Jag antar att det inte bara e vi som har det SUPER HETT ! Jisses alltså! Man vill ju bara stå i duschen hela dagarna och spola kallvatten över sig! Minsta sak man gör och man e sjöblöt i svett!

Helgen har i alla fall varit bra hos oss =) idag har jag vart ute och lekt skogsmulle *hehe* Samlat in stora träd/grenar i skogen till alla våra gojor, sen så plockade jag en massa gräsfrön då det visade sig vara poppis, även maskrosblad, humle mm! Sen var det en hel drös med nöja gojsingar =) dom har även alla fått sig en svalkande sommarduch!

Jag har hunnit vara iväg en sväng till Stavaträsk på Loppis idag =) woooooow säger jag bara! Det var nog den bästa loppisen jag någonsin varit på! Den var mängder med saker och det mesta va sånna gamla saker som kaffekvarnar, möbler, ramar, koppar, fat, syskrin, korgar, flaskor mm, det fanns allt möjligt! Så bor du i västerbotten, åk till Stavaträsk på loppis i sommar. Det är både på Emmabacken och i Bönehuset. Vad jag hittade för roliga saker får ni se på tisdag =)

Klumpen har ju varit färdigmålad ett tag nu och jag skulle visa kort, men jag har inte fått till allt på och i och runt den som jag vill. Så ni får även vänta tills på tisdag med dom bilderna.

Våra lupiner (heter dom så?) har ju börjat blomma nu =) vita och lila, så jag knallar och plockar in nån ibland. Våra grannar har massor på ängen brevid huset, och det är en sommarstuga och dom e knappt dära, så jag ska gå och norpa mig några ;)
Det bästa med denna värme är ändå när man har tvättat och kan hänga tvätten ute, det torkar ju hur fort som hellst =)

Nee nu ska jag faktiskt ta och börja med nå middag. Jag har sett i mina inlägg att tiden ej stämmer, konstigt ?! men det kanske finns nån inställning för det nånstans....




ps ! Hos http://underkalas-eken.blogspot.com/ kan man vinna detta söta pris =) så tävla!

Inga kommentarer: