måndag 15 juni 2009

Ja Tack ! + lyckad middag...

Denna skulle passa såååå fint hemma hos mig vitmålad ;P

Men 2000 kr ,njaaaa! Hittade den på blocket,finns i Luleå om nån e intresserad ?! Tycker den är hur fin som hellst!

Hur som hellst, här verkar d ALDRIG vela sluta regna. Man e så less så huvva! Igår hälsa vi på några i grannbyn. Där fick jag 2 st gamla fågelburar =) en rund och en mindre i lite roligt format. Blir lite ilsken då jag tänker på att folk sätter fåglar i sånna småa burar =/ jag ska i allafall ha mina som prydnad =)
Var ju på "nytt jobb" igår i Kåge, d var jätte fint dära och så trevlig personal! Så hoppas man får rycka in och jobba nå dära i sommar!
Jag ska dit idag också och gå intro =)

La ju ut lite saker på blocket, och hips vips va bordet och 4 lampor sålda =) ska ta med mig allt till stan imorgon och möta upp nå tjejer som skulle ha sakerna!
Dock har jag ett paket liggandes som en på tradera ej betalat, och jag får inge svar på mina mail*suck*

Skulle va lite duktig idag och slänge igång en maskin med tvätt kl 6 imorse, vit tvätt, mina fina sommartunikor och blusar! MEN, då tvätten e klar och jag tar ut den så ser jag att på en del plagg är d SVARTA märken! IIIIIIK ! Så jag slängde in det mesta igen och tvättar om d, så får vi se. Jag vet inte alls vart det svarta kan ha kommit ifrån! Jag hade ju kollat alla fickor osv. Nåja, vi får hoppas d går bort i allafall så kläderna inte blir förstörda =/

Förresten, vad ska ni göra i helgen då det e midsommar ? Jag har faktiskt inte en enda aning än...jag vet att det e loppis i Piteå på lördagar, så jag e lite sugen på d + att jag då kan hälsa på min kära mor och far på piteå havsbad. Men annars blir d väl bara ta d lungt och påta på...laga nån god mat osv =)

På tal om mat! Gjorde nånting så gott här om dagen =) eget påhitt dessutom ;P
Jag rensade grillad kyckling och la d i en ugnsform. Sen blandade jag ekologiskt jordnötssmör med creme fraiche och lite grädde och rörde ihop d till en "smet/sås" och hällde d över kycklingen, sen in i ugnen en stund. Man ser som då det börjar bli klart, såsen får en mörkare färg. Och jisses så gott d va =) vi åt d tillsammans med stekta rotsaker !

Nee nu e min tvätt klar, så jag ska gå och kika om den e renoch vit nu, och inte svart!

Ha en bra dag och ta hand om er =)

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Vad kul att du vill vara med i utlottningen!!

~Livet i byn

Ingrid sa...

Såg att det var fel länkat till tävlingen i inlägget nedan. Ska vara blogg.se till min tävling.

~Livet i byn

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hejsvejs...ville bara önska trevlig midsommar!!
Söt bild!!

Kramizz ♥

Mina Lantliga Rum sa...

hallå!! vad synd med dina kläder,hoppas det gick bort! här tvättas det för fullt,inte mycket annat att göra i det trista vädret.
hoppas vi får se fågel burarna sen =)

vi skulle vara ute och leka på midsommar så jag önskar att det är uppehåll ett tag,inge kul att grilla eller vara ute och leka i regn.

hoppas du har det bra,kram!!

Lillasyster sa...

Jajjemän! :D haha! Nej, inte än. Finns några på Lollo J:s blogg. kika där :)

Viveka i Bläckhornet sa...

Halloj!

Ojj hoppas att tvätten blev vit nu iallafall. Förargligt sånt där.

Så gott det hördes det där med kycklingen. Det måste jag testa.

Passar på att önska dig en fin midsommar.OCH att solen och värmen kommer..

kramar Viveka