söndag 21 juni 2009

"Klumpen" är hemma....

Idag har vi hämtat skänken i stan, och jag kan säga som så att den vägde bly!
Då vi skulle bära in den så gick d inte så bra, hur mycket jag än tog i så gick d inte ;P
Nåja, vi "tippade" in den i huset, d gick d med =) så nu står den i köket och pryder sin plats!

Jag trodde att den skulle va fräschare än vad den var, men den va ändå i fint skick. Dock så va den gul ovanpå och lite rött i listerna. Anders sa "ähh måla den vit" (jag tror han har lärt sig att det e lika bra att säga d på en gång för han vet att d oftast ändå slutar så,HAHA!) och d ska jag faktiskt göra =) så jag måste in på Rusta (ja deras färg e super bra) och köpa en burk färg imorgon ! Sen är d bara börja måla =) ni får se före och efter bilder sen!

Har haft full rulle här hemma i helgen med städa, disk, tvätt, pyssel mm! Nu ska jag ta och städa storgojornas bur. Sen ska jag ut i skogen och plocka diverse björkris och annat kul till dom att ha i buren =) vi har en stor platsbyggd bur från golv till tak, mycket praktiskt !


Mina Grå jakos Alfons och Milla ! Just nu sitter dom ute i voljären och tjoar och visslar! Det kommer allt möjligt ut dessa näbbar ;P haha !
Godmorgon!
har du pengar?
Ska vi äta?
hej affe!
kajsa gå ner!
kajsa kom hit!
Men lägg av!
hej milla!
Hejdå, hallå
Godnatt

Det e bara lite av d som dom säger, tokiga gojor =) haha !

Kram på er...

1 kommentar:

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!

Ja våra män har nog lärt sig vad som gäller efter allt målande...haha. Spännande att se resultatet senare.

Kram Viveka