torsdag 4 juni 2009

Nu är den förhandsbokad..

Japp nu är boken "Romantiska hem & Inspiration i vitt" förhandsbokad hos www.tildasmamma.se
och det ska bli kul att få läsa den då den kommer ut =) Jag handlar alltid mina Jeanne D'arc tidningar hos Tess som har Tildasmamma, för jag passerar henne varje gång jag åker till jobbet ;P mycket praktiskt!

Ni har väl inte missat annas bok ? "Inred och dekorera ljust och lantligt : shabby chic, slitet charmigt, nytt och nött "
Den är helt otroligt bra =) och bara 129 kr hos Adlibris! Man får massor med inspiration från den, och det är broderimönster och beskrivningar på hur man snickrar ihop lite saker till hemmet så som en tallrikshylla, ett bord mm.

Själv så vart jag helt lyrisk en dag *haha* i boken finns det en bild på en gammal trädgårdslykta med en ljusslinga i, jätte läckert! Och då jag och Anders va ute och gick med hunden här om dagen till våran lada en bit bort, så står dära mitt på gården en gammal sliten otrooooligt vacker gatulykta med smidesdetaljer och i VITT ! ÅÅÅÅ en SÅN! Ropade jag...varav Anders tittade på mig och sa "en vad då?" ..Men en sån lykta som e i boken! Ååå den ska jag ta med hem nån dag!
Anders sa att det e bara lyfta upp den från marken med fundamentet den sitter fast i. Nee sa jag, den ska sågas av och den ska in i huset ;P Varav jag får en blick och Anders säger " i HUSET? Jadu Lisa du e hopplös" ...HAHA ! Dock vet jag ej vart jag ska ha den, men in ska den, för den va så fiiiiin =)

Imorgon åker jag hem till Älvsbyn för mina 2 sista arbetspass dära, sen blir det ju Skellefteå ändå till hösten, och jobba dära =) så skönt! Ska passa på att snika in på Röda Korset i Piteå och Reprisen i Öjebyn då jag åker hem ;P e så kul att gå omkring dära och rota och hitta gamla fina saker för en billig slant =)

Idag är d kallt ute och blåser. Så jag har bestämt att d blir en "vara inne och måla" dag =) har lite smått och gott som behöver bli vitt ;P Har ett sött skåp i köket, tyvärr är det brunt träfärget och passar INTE in med allt det andra vita och ljusa =/ jag har lovat Anders att inte måla d, men nu kan jag inte hålla mig längre, för d passar INTE in!

Då han kommer hem ska vi göra det sista på mitt nya projekt som är ett nytt vardagsrumms bord, sen ska det bäras in =) kan avslöja att det är ett gammalt slitet trädgårdsbord som jag slipat upp och målat och nu ser det fint och lite nött ut, precis som jag vill =) benen är för långa, så dom ska kortas ner. Sen åker det svarta bodet från Ikea ut ;P huvva !

Ska slipa klart mitt pottskåp och måla det också idag om jag hinner, mycket att göra!

Ha nu en bra dag och ta hand om er =) kram kram...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du trivs på ditt nya jobb =) mvh Vikarie Therese

Lilla pissmyran sa...

Hej Lisa!

Jätte fin blogg å fina saker du fyndat... kul att du hittat min blogg å att du e med å tävlar om måttet å örngottet =)
Blev oxå sugen på att köpa boken, kanske gör det.... väldigt snart =)
Ha en trevlig kväll!

Mvh Marika