tisdag 9 juni 2009

Glad Överraskning !

Nån mera än jag som fick en trevlig överraskning på sitt bankkonto igår ?
Skattepengarna hade kommit =) WoHo!
klev upp kl 5 imorse med Anders och gjorde han sällskap till frukosten.
Sen efter d har jag bara latat mig och tagit d lungt, mår inte bra i magen idag =/
Har släppt ut hönsen och gett kaninerna vatten. Ni ska se våra kaninungar, dom är så bedåååårandes söta =) dom har öppnat ögonen nu, och man kan bara inte låta bli att gå ut och gulla med dom!

Var och kollade på pottskåpet nu på morgonen, och d färgen va torr och det ser så fint ut =) så nån dag nu så ska jag sätta fast knoppen och sen bära in d!
Skulle ta in mitt bord igår, men hade 2 fixa saker kvar på d som jag ville ha hjälp med. Men Anders hade migrän, så d tar vi nån annan dag.
Har ju fått hem en anslagstavla från ikea i vitt, det e som en stooor griffeltavla, den kan jag varmt rekommendera, för den va jätte fin =)
Fick höra igår då Anders kom hem att d va så fint och städat i köket =) också åt vi en gomiddag!
Idag tänkte jag kika in på en secomhand butik som bara e öppet på onsdagar! Hittade den i stan för ett tag sen, men d va stängt då jag skulle in dit.

Tänkte hinna fara på blomsterlandet nån dag och hitta mig lite mera uteblommor. Har en Zinkhink som jag tänkte plantera i. Också har jag ju en rabatt uti fågelvoljären som skulle behöva sig lite fina blommor =) vi hade faktiskt noll gradigt imorse, brr! Men blommorna hade klarat sig som tur var =)

Detta är mina 2 senaste tradera fynd! Först en jätte gammal låda med lösa bokstäver i =) tänkte man kunde skriva ord lite här och var med dom ! 30 kr gick den på...

Denna gamla låda var bara för fin! Dessutom är d ju papegojor på den ;P


Nee nu ska jag lägga mig i soffan en stund och bara känna lugnet eftersom jag ej är så pigg idag. Lär väl ha en hund och goja klängandes på mig som båda vill bli kliade ,hehe ! Ja inte är d bara hundar som vill bli kliade. Min kakadua Wilma ällllskar då man kliar henne i nacken ;P

Ta hand om er !!

3 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej vilken underbar låda med bokstäver du fått tag i GRATTIS!!!!
Kram Kathrine

Myownhome sa...

Hej!

Hihi.. tack för orkidé tipsen. :)
Jag kommer säkert i alla fall lyckas ta död på min men den kanske håller sig lite längre. :P

Gud vilken söt kakadua. :) Det låter som att ni har mycket djur? Det är nästan så du måste visa bilder på kaninbebisarna nu när du beskrivit hur söta de är. :D

Ha det fint kram /johanna

VITA NYANSER sa...

Tack för din goa kommentar hos mig! Vilket fynd med bokstäverna!!! Jag måste nog kolla in Tradera ser jag. Vilken söt fågel = )!

Kram L-L