måndag 8 juni 2009

Mina nya fynd =)

Måndag och jag e så sur och på dåligt humör idag! Jag e trött, seg i huvvet och allmänt sliten! vad e bästa sättat att avreagera sig på då? Jo fram med penseln och färgburken och målade mitt pottskåp vitt =) sen så målade jag ett gammalt stort tråg och en gammal sliten stol. Har hittat en plats för pottskåpet i köket, d kommer bli bra. Stolen ska stå i sovrummet, och vart tråget ska va har jag inte bestämt än.

Kommer ni ihåg att denna hylla var brun? Målade ett lager och tycker d vart snyggt =) för den ser ju som lite sliten ut...

Denna tavla hittade jag på seconhand, visst är den ganske så fin ändå? Bakom den står det massa text. B.la. "till magistern", så den måste vara gammmmal!

Mitt söta 10 kr's skåp, före...

Och efter ser det ut så hära =) jag e så nöjd!

också mit mest lyckades loppisfynd från helgen =) SÅ SNYGG! Ni får ursäkta hur det ser ut i bakgrunden och runtomkring på bilden, den e fotad inne i fågelrummet, där kan d va lite rörigt ;P

4 trådullar följde ju med också =)


Fota ett fickur är hopplöst! Detta är den bästa bilden jag fick, men den får duga! Fick d av min mamma, hennes mormor har haft d =)

Hittade ju ett bakbord i min gamla lägenhets förråd, målade det ett varv och d ser gammalt och slitet ut ju =) färgen vart som frånstött. Men den ser ju gammal ut nu ;P
Jag har inte bestämt mig om jag ska måla pottskåpet ett eller två varv än, jag måste se hur det blir först. Men hur som hellst ska d bli kul att få ta in det då d är klart =)

Ni vet på blomsterlandet har dom ju krukor, vattenkannor mm med roser på! PASSA PÅ!
För dom säljer ut dom på 50% nu, pga att dom kan läka vatten.

Nee nu ska jag ta mina nya tindingar som jag fick med posten idag och lägga mig och läsa..e så slut! Ta hand om er...kram Lisa!

3 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint allt blir i vitt.Helt otroligt SKIT snyggt.1000 tack för tipset om krukorna jag gillar dom.Vad har du fått för roliga tidningar idag?Ha en mysig läs stund.Ha en skön måndag kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Viveka i Bläckhornet sa...

Ojj så många vackra fynd du gjort. Allt blir ju helt underbart med lite vitfärg. Det är ju magiskt...

Är också ute efter ett bakbord. Hoppas på att hitta ett på nån auktion i sommar.

Kram Viveka

Mina Lantliga Rum sa...

hej!så fint det blev när du målat! och vilken tur du har att hitta så mycket jämt ;)
jag måste försöka ta mig till lite fler loppisar,det är så bra när du berättar var dom finns här i kring,för jag har ingen aning.

hoppa du får en mysig läs kväll,jag väntar på den tredje jeanne darc...hoppas den kommer snart,var lite sen att beställa den här gången.

må gott,kram!!